loading...

کلبه نیوز | پورتال خبری و سرگرمی تفریحی

 مدت زمان خواب مناسب برای سلامت مغز و قلب چند ساعت است؟, طبق تحقیقات زمان خواب برای سلامت مغز و قلب چند ساعت است؟,چند ساعت خواب برای سلامت…

آخرین ارسال های انجمن

 مدت زمان خواب مناسب برای سلامت مغز و قلب چند ساعت است؟,

طبق تحقیقات زمان خواب برای سلامت مغز و قلب چند ساعت است؟,چند ساعت خواب برای سلامت مغز و قلب مناسب است؟, زمان خواب مناسب برای سلامت مغز و قلب چند ساعت است؟,طبق تحقیقات چند ساعت خواب برای سلامت مغز و قلب مناسب است؟,مدت زمان خواب مناسب برای سلامت مغز و قلب چقدر است؟,طبق تحقیقات زمان خواب برای سلامت مغز و قلب چقدر است؟,طبق تحقیقات انجام شده چند ساعت خواب برای سلامت مغز و قلب مناسب است؟, برای سلامت مغز و قلب چند ساعت بخوابیم؟,زمان مناسب خواب برای سلامت مغز و قلب,

مدت زمان خواب مناسب طبق تحقیقات انجام شده برای سلامت مغز و قلب چند ساعت است؟

طبق تحقیقات انجام شده مدت زمان خواب مناسب برای سلامت مغز و قلب چند ساعت است؟

1- 7 ساعت

2- 8  ساعت

3- 9 ساعت 

روزانه به چند ساعت خواب نیاز داریم ؟

بیشتر مردم وقتی کم خوابیده باشند می‌فهمند. اما کم یعنی چقدر؟ یا جور دیگر بپرسیم: چقدر خواب کافی است؟ نتیجه تحقیقات بنیاد ملی خواب ایالات متحده نشان می‌دهد نیاز گروه‌های مختلف سنی به خواب با هم فرق می‌کند.

عواملی مثل بی‌برنامگی، مصرف الکل و محرک‌های دیگر مثل قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، و صد البته زنگ ساعت و نور خورشید، می‌توانند ساعت زیستی (یا همان سایت بیولوژیک) انسان را به‌هم بریزند.

بنیاد ملی خواب آمریکا که یک مؤسسه خیریه در ایالت ویرجینای آمریکاست، می‌گوید برای فهمیدن این‌که یک نفر چقدر باید بخوابد باید به سبک زندگی‌ او نگاه کرد. اما به‌طور کلی می‌توان اعداد زیر را پیشنهاد کرد:

نوزاد (تا ۳ ماه): در حالت ایده‌آل باید بین ۱۴ تا ۱۷ ساعت از هر شبانه‌روز را بخوابد، هرچند ممکن است ۱۱ تا ۱۳ ساعت هم کافی باشد. بهتر است خواب نوزاد بیش از ۱۹ ساعت نشود.

قنداقی (۴ تا ۱۱ ماه): میزان توصیه شده بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت است. در کمترین حالت ۱۰ ساعت. بعد از سه ماهگی، خواب به‌هیچ‌وجه نباید از ۱۸ ساعت بیشتر شود.

نوپا (تا ۲ ساله): عدد پیشنهادی بین ۱۱ تا ۱۴ ساعت است، اما هر رقمی از ۹ تا ۱۶ ساعت قابل قبول است.

پیش‌دبستانی (۳ تا ۵ سال): متخصصان معتقدند ۱۰ تا ۱۳ ساعت خواب برای این گروه سنی عالی است. کمتر از ۸ یا بیشتر از ۱۴ ساعت مناسب نیست.

مدرسه‌رو (۶ تا ۱۳ سال): توصیه بنیاد خواب ملی آمریکا ۹ تا ۱۱ ساعت خواب در شبانه‌روز است. کمتر از ۷ یا بیشتر از ۱۲ ساعت خوب نیست.

نوجوان (۱۴ تا ۱۷ سال): خواب مناسب برای این گروه ۸ تا ۱۰ ساعت است. کمتر از ۷ و بیشتر از ۱۱ ساعت توصیه نمی‌شود.

جوان (۱۸ تا ۲۵ سال): برای این گروه ۷ تا ۹ ساعت خواب مناسب است. حد پایینی ۶ و حد بالایی ۱۱ ساعت پیشنهاد شده.

بزرگ‌سال (۲۶ تا ۶۴ سال): مثل گروه قبلی.

بازنشسته (۶۵ سال به بالا): در این سن ۷ یا ۸ ساعت خواب در شبانه‌روز مناسب است. خواب نباید از ۵ ساعت کمتر یا از ۹ ساعت بیشتر شود.

کم‌خوابی به سلامتی و کار انسان ضربه می‌زند.

چگونه بهتر بخوابیم ؟

متخصصان بنیاد ملی خواب آمریکا برای بهبود کیفیت خواب هم توصیه‌هایی دارند. مهمترین این توصیه‌ها این است که خواب “در اولویت باشد”.

نکات دیگر این‌هاست:

برنامه خواب‌ ثابت داشته باشید، حتی آخر هفته‌ها

قبل از خواب به کاری مشغول شوید که برای‌تان آرامش‌بخش باشد

هر روز ورزش/نرمش کنید

دما، صدا، و نور اتاق‌خواب را به اندازه مطلوب‌تان نگه دارید

تشک و بالش راحت انتخاب کنید

از “خواب‌دزدها”، مثل الکل و کافئین، بپرهیزید

پیش از خواب وسایل الکترونیکی را خاموش کنید

 نجمه حمزه نیا : یک خواب مناسب ،‌راحت و کافی می‌تواند برای سلامتی مفید و لازم است و همینطوربی خوابی یا بدخوابی می‌تواند مضر و آسیب رسان باشد .‌ بی خوابی یا کم خوابی و یا حتی عدم داشتن خوابی راحت و آرام موجب بروز یا تشدید بیماری‌هایی در انسان می‌شود .تاکنون اکثر مطالعات انجام شده حکایت از اثر خواب بر درد و همچنین تاثیر کمبود خواب در بروز پرخاشگری و جنون دارد و کمتر به خطراتی که اختلال در خواب بر روی قلب افراد ایجاد می‌کند ، پرداخته شده است. آفتاب یزد در اینباره با دکتر شهین غفاری، متخصص قلب و عروق به گفتگو پرداخته است.

وی در ابتدا گفت : انسان‌ها از لحاظ فیزیوژیکی متفاوت هستند و به همین دلیل میزان خواب مناسب برای همه افراد یکسان نمی‌باشد. با توجه به اینکه طبق تحقیقات به عمل آمده میزان خواب مناسب برای هر فرد 8-7 ساعت می‌باشد ولی برخی از افراد با میزان کمتری از خواب نیز احساس آرامش می‌کنند.

وی عنوان کرد : اختلال در خواب منجربه بر هم خوردن نسبت مناسب ضربان قلب ، فشارخون،سطح چربی خون،... می‌شود و در نتیجه می‌تواند منجر به عوارض قلبی و عروقی شود.

دکتر غفاری ادامه داد :علل اختلال در خواب را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد که دسته اول بر اثر مشکلات جسمی‌است و دیگری مشکلات روحی و روانی است.

این فوق تخصص قلب و عروق خاطر نشان کرد : از جمله بیماری‌های جسمی‌ایجاد کننده اختلال در خواب می‌توان به پرکاری تیروئید اشاره کرد. افراد مبتلا به پرکاری تیروئید دارای فشار خون بالا و ضربان قلب زیاد هستند و علاوه بر آن عدم تحمل گرما، کاهش وزن ،لرزش دست و...می‌باشند و اثرات آسیب رسان آن بر روی قلب با درمان بیمار برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری وقفه تنفسی حین خواب یکی دیگر از بیماری‌های جسمی‌است که بر روی قلب اثر می‌گذارد ومی‌توان آن را یکی از علل بنیادین ایجاد بیماری فشار خون نامید، ادامه داد: بیماری آپنه خواب به دلیل مشکلات آناتومیک در مسیر تنفسی فرد به وجود می‌آید و این وقفه‌های تنفسی میزان بالانس اسید و باز خون را بر هم می‌زند ومنجر به بالا رفتن فشار خون می‌شود . دکتر غفاری در مورد تاثیر مشکلات روحی و روانی بر روی قلب بیان کرد : فرد بر اثر مشکلات روحی و روانی مانند اضطراب،افسردگی ، استرس ،نگرانی و... می‌تواند دچار اختلال خواب شود و در نتیجه برخی هورمون‌ها به هم می‌خورد و حاصل نهایی اثر بر روی قلب و عروق و افزایش فشار خون و تغییرات ضربان قلب است که تاثیر گذار است . وی در پایان گفت: چنانچه عامل ایجاد کننده اختلال خواب را پیدا و متوقف کنیم می‌توانیم از عوارض جبران ناپذیر آن پیشگیری کنیم .

اختلال در خواب منجربه بر هم خوردن نسبت مناسب ضربان قلب ، فشارخون،سطح چربی خون،... می‌شود و در نتیجه می‌تواند منجر به عوارض قلبی و عروقی شود

بیماری وقفه تنفسی حین خواب یکی دیگر از بیماری‌های جسمی‌است که بر روی قلب اثر می‌گذارد ومی‌توان آن را یکی از علل بنیادین ایجاد بیماری فشار خون نامید.

منبع: گجت نیوز/ آفتاب

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی